Este deja larg cunoscută metoda prin care titularul unei mărci poate dobândi protecție pentru toate țările membre U.E., și anume înregistrarea mărcii la nivel european, însă, ce se întâmplă atunci când nu dorim să “accesăm” întreaga piață europeană, ci dorim să fim prezenți doar pe anumite teritorii (membre sau nu ale Uniunii Europene).
În acest caz, singura modalitate prin care o afacere poate fi extinsă pentru aceste teritorii și prin care denumirea promovată și înregistrată deja poate beneficia de protecția exclusivă conferită de marcă, este înregistrarea acesteia la nivel internațional. În această situație, nu avem în vedere o înregistrare obișnuită, asemenea unei cereri depuse la nivel național sau european. Înregistrarea internațională a mărcilor este efectuată printr-o extindere a unei mărci “de bază”, astfel încât este mai potrivit să spunem că avem în prim plan o extindere și nu o înregistrare.
Extinderea internațională a unei mărci este posibilă numai în situația în care există o marcă anterioară –“de bază”- înregistrată fie la nivel național, fie la nivel european care, ulterior, să fie extinsă către teritoriile desemnate. Astfel, organismul de mediere a întregii operațiuni de extindere este OMPI (Organizația Modială a Proprietății Intelectuale), care acționează ca un intermediar între solicitantul extinderii, oficiul unde este înregistrată deja marca și oficiul în care este solicitată extinderea. De exemplu, traseul pe care l-ar parcurge o marcă națională (înregistrată la OSIM) pentru a fi extinsă în S.U.A. este, pe scurt, următorul:
Procedura de extindere a unei mărci variază în funcție de mulți factori, cum ar fi: statele pentru care este solicitată protecția, clasele de protecție ale mărcii, tipul mărcii etc., motiv pentru care costurile pentru această operațiune nu pot fi precizate în lipsa acestor detalii. De asemenea, nici perioada în care marca va dobândi protecție nu poate fi precizată cu exactitate, întrucât fiecare oficiu analizează în mod individual și în conformitate cu legislația internă relevantă cererea de extindere.
Date fiind aceste considerente și procedura extrem de tehnică, pentru extinderea unei mărci la nivel internațional este recomandată mai mult ca oricând prezența unui consilier specializat în proprietate industrială, întrucât este posibil să fie întâmpinate impedimente pe parcurs atât din partea oficiului intermediar (OMPI – Organizația Mondială a Proprietății Intelectuale), cât și din partea oficiului unde este solicitată protecția.