Deutsche Telekom este cea mai valoroasă marcă europeană, evaluată la 60,7 miliarde de euro, în timp ce Mercedes-Benz ocupă locul al doilea în topul celor mai valoroase mărci europene, cu o valoare de marcă de 56,7 miliarde de euro. O altă marcă germană se află pe locul trei, Allianz Group depășind Shell.
Furnizorul german de telecomunicații Deutsche Telekom (valoarea mărcii în creștere cu 17% la 60,7 miliarde de euro) depășește fostul campion Mercedes-Benz pentru a deveni cea mai valoroasă marcă europeană, conform unui nou raport al principalei companii de consultanță în evaluarea mărcilor, Brand Finance.
În baza succesului său ca a doua cea mai valoroasă marcă de telecomunicații la nivel global, titlul recent al Deutsche Telekom ca fiind cea mai valoroasă marcă europeană este rezultatul unei creșteri semnificative a veniturilor în piețele europene și a numărului tot mai mare de clienți. Acest lucru a contribuit în mod semnificativ și la creșterea mărcii în Statele Unite, unde s-au înregistrat adiții record de clienți.
Mercedes-Benz (valoarea mărcii în creștere cu 8% la 56,7 miliarde de euro) conduce în rândul mărcilor de mașini de lux ca cea de-a doua cea mai valoroasă marcă europeană. Cu toate că a coborât pe locul secund în acest an, marca continuă să înregistreze creștere la nivel internațional. Această creștere se datorează dezvoltării de produse noi inovatoare, reflectând tranziția industriei spre vehicule electrice și un viitor cu mașini complet electrice.
Pe de altă parte, Nespresso (valoarea mărcii în creștere cu 245% la 2,8 miliarde de euro) este o nouă intrare în acest an ca marcă europeană cu cea mai mare schimbare a valorii mărcii. Cunoscută pentru calitate și lux, Nespresso a menținut loialitatea consumatorilor prin dezvoltarea consecventă a produselor noi și inovatoare în gama sa de capsule de cafea și mașini.
În plus, Nestlé și-a modificat raportarea pentru a permite o transparență sporită asupra informațiilor financiare și pentru a identifica veniturile Nespresso separate de cele ale altor mărci din portofoliu. Acest lucru a dus la o creștere a valorii mărcii în comparație cu volumele de vânzări estimate din anul anterior. Raportarea financiară îmbunătățită în ceea ce privește mărcile reprezintă o practică recomandată pentru management, permițând investitorilor și utilizatorilor terți ai conturilor să adauge responsabilitate în ceea ce privește gestionarea mărcii.
*conform celui mai recent raport BRAND FINANCE EUROPE 500 2023
Pentru mai multe informații sau orice întrebări suplimentare, vă rugăm să nu ezitați să ne contactați:
➡ Telefon: (+4) 031 426 0745
📧 Email: office@nomenius.ro
Suntem aici pentru a vă ajuta și pentru a oferi suportul nostru legal la toate situațiile dumneavoastră.
Așteptăm cu nerăbdare să discutăm cu dumneavoastră.
Avocat Florin Filip