Instanțele elvețiene au decis în favoarea grupului Lindt & Sprungli în încercarea lor de a opri retailerul german Lidl din a vinde un produs similar iepurașului de ciocolată în ambalaj auriu.
Dacă vorbim despre sărbătoarea de Paște și pregătirile care o precedă, cu toții ne gândim, printre altele, la iepurașul de Paște. Acest laitmotiv provine din cultura occidentală, mai exact de pe meleagurile Germaniei, unde au și fost inventate dulciurile în formă de iepurași. Nu foarte populară în România, dar extrem de îndrăgită în vestul Europei, tradiția conform căreia în ziua de Paste, copiii caută ouă “lăsate” prin întreagă casă de “Iepurașul Paștelui” este un obicei care există de secole și care aduce mare bucurie.
Așadar, în magazine există o mare diversitate de figurine de ciocolată, însă una – iepurașul în ambalaj auriu ce poartă marca Lindt s-a remarcat ca fiind alegerea ideală: renumele ciocolatierilor Lindt, calitatea produsului și povestea din spatele iepurașului au ajuns la inima consumatorilor. Un sondaj prezentat în timpul procesului a relevat faptul că iepurașul de ciocolata în ambalaj auriu se bucură de o mare popularitate și este bine-cunoscut de către public, fiind asociat imediat cu producătorul elvețian Lindt.
De-a lungul timpului, ciocolateriile Lindt au fost parte în multe procese pentru protejarea iepurașului de Paste, fiind unul dintre cel mai bine vândute produse ale companiei, de când a fost înregistrat că marcă europeană în anii 2000. Având în vedere vânzările uriașe generate de acest produs, investițiile făcute pentru protejarea mărcii reprezintă o direcție în care grupul Lindt & Sprungli este proactiv.
Curtea care a judecat cauza a apreciat că în ciuda existenței unor diferențe, între cele 2 produse există un risc de confuzie ridicat, iar retailerul Lidl nu va mai putea produce și comercializa acea figurină. De asemenea, distrugerea stocului existent de produse a fost dispusă.
Odată cu această decizie a fost invalidată decizia unei instanțe comerciale dată în favoarea a două unități Lidl conform căreia între cele 2 produse nu există risc de confuzie sau de asociere.
*Decizia este aplicabilă doar Lidl Elveția, iepurașii de ciocolată fiind încă disponibili în alte țări.