Inteligența artificială evoluează rapid și își găsește funcționalitatea în tot mai multe aspecte ale vieții cotidiene. Prin intermediul acestor articole periodice, ne propunem să vă ținem la curent cu cele mai importante noutăți.
ChatGPT Enterprise – versiunea dedicată marilor companii a ChatGPT
OpenAi a anunțat cea mai mare noutate de la debutul ChatGPT: ChatGPT Enterprise, versiunea destinată afacerilor a chatbotului AI.
Se pare că majoritatea companiilor mari au primit cu brațele deschise inovațiile și instrumentele oferite de inteligența artificială, integrandu-le în munca lor. Mai mult de 80% dintre companiile din Fortune 500 aveau echipe care foloseau în mod activ ChatGPT, conform Lightcap și OpenAI.
Elementul cheie de diferențiere între versiunea aceasta și cea destinată consumatorilor, pe care mulți ați încercat-o deja, este următorul: ChatGPT Enterprise vă permite utilizatorilor sai să introducă datele companiei pentru a antrena și a personaliza ChatGPT, optimizând astfel răspunsurile chatbotului întocmai pentru compania lor. O mențiune foarte importantă privitoare la aceasta funcționalitate este că ChatGPT nu va prelua datele introduse de către companii pentru a învață din ele, ele fiind criptate.
În efortul de a încuraja consumatorii să adopte AI generativ în rutina lor zilnică, giganții din domeniul tehnologiei se întrec în a lansa nu doar noi aplicații chatbot, ci și noi caracteristici.
Versiunea abia lansată se adresează strict companiilor mari, însă OpenAI și-a anunțat intenția de a adapta versiunea și pentru companiile mai mici.
Microsoft a depus o cerere de brevet pentru un rucsac care integrează inteligența artificială.
Rucsacul promite că va face mult mai multe decât un simplu smartwatch: va scana mediul înconjurător, va înțelege comenzile vocale și va putea duce la îndeplinire sarcini contextuale.
Spre exemplu, rucsacul ar putea primi o comandă vocală care să includă o referință neexplicită la un obiect sau aspect din mediul înconjurător, urmând că senzorii incorporați să calibreze poziția utilizatorului și să identifice împrejurimile, iar inteligența artificială să efectueze comanda primită sau să ofere răspunsul solicitat.
În cererea de brevet, Microsoft a ilustrat un schior care poartă rucsacul și îl întreabă despre direcția corectă de avansare pe pârtie, iar rucsacul îi oferă indicațiile necesare “ Nu. Acea direcție conduce în afara pârtiei. Schiază la dreapta pentru a-ți menține direcția.”
Ați înlocui vizita la dermatolog cu un diagnostic oferit online de către o aplicație pe baza inteligentei artificiale?
Inteligența artificială își face simțită prezența tot mai mult în viață noastră, iar industria de beauty nu face excepție.
Brandul de cosmetice Elemis a colaborat cu Perfect Corp pentru a crea o aplicație bazată pe inteligența artificială capabilă să puna un diagnostic pentru pielea utilizatorilor. Analiza va fi rezultatul unui chestionar la care utilizatorul va trebui să răspundă și a unei scanări a pielii cu ajutorul camerei foto. Programul va corobora cele 2 informații și va detecta tipul de piele al utilizatorului, precum și 14 probleme posibile ale pielii acestuia.
Google și Microsoft testează introducerea unor funcții AI pentru a îmbunătăți experiența utilizatorilor.
Google și Microsoft se întrec din nou în integrarea funcțiilor bazate pe inteligența artificala în produsele lor de bază. Google plănuiește să incepa să taxeze marile companiile care se folosesc de aceste instrumente – Duet AI cu 30 de dolari/lună/ utilizator, egalând produsul competitor al Microsoft – 365 Copilot. O perioada gratuita de proba vă fi de asemenea oferita.
În Gmail și Google Docs, utilizatorii pot introduce o simplă solicitare de text și îi pot spune lui Duet AI să producă un rezultat. În Google Slides, imaginile pot fi create prin tastarea câtorva cuvinte de text descriptiv. Duet AI poate ajuta, de asemenea, la crearea unui plan pentru un proiect în Google Sheets și poate lua notițe în Google Meet pentru cei care nu pot participa la apeluri video.
Compania spune că mai mult de un milion de persoane au încercat noile funcții de inteligență artificială prin intermediul unui program “tester de încredere” de când au fost introduse la începutul acestui an și peste 1000 de clienți folosesc în prezent instrumentele în cadrul unui test.
Samsung lansează aplicația FOOD care integrează funcțiile aparatelor sale de gătit și tehnologia AI care vă sugera utilizatorilor sai rețete bazandu-se pe preferințele lor alimentare
Lansat în opt limbi în 104 țări din întreaga lume, Samsung Food vă oferi experiențe alimentare complete oferind peste 160.000 de rețete disponibil și acționând că un asistent personalizat care îi ajută pe utilizatori să descopere noi feluri de mâncare, să creeze planuri de masă personalizate și să comande ingrediente online. De asemenea, serviciul îi vă ajuta pe utilizatori să își controleze aparatele de gătit, oferind în același timp îndrumări pas cu pas pentru gătit și permițându-le utilizatorilor să își împărtășească rețetele preferate pe rețelele de socializare.
Pornind de la gama lor larga de aparate de gătit și servicii alimentare, Samsung Food folosește tehnologia AI pentru a depăși capacitățile existente și a oferi o platformă alimentară care se adaptează cu adevărat nevoile și stilul de viață al utilizatorilor săi. Pentru a realiza acest lucru, Samsung Food se bazează pe baza de date extinsă a Whisk, o platformă alimentară inteligentă achiziționată de Samsung Next în 2019, care utilizează o tehnologie avansată numită Food AI, care sugerează mese pe baza preferințelor utilizatorilor și a sezonalității alimentelor.
Patricia Botezatu – Intellectual Property Consultant