Expansiunea alertă a dezvoltării economice din ultimele două secole a avut drept consecință diversificarea produselor și serviciilor atât la nivel local, cât și la nivel global, comercianții aflându-se în ipostaza de a fi nevoiți să adauge produselor lor semne distincte în vederea evitării confuziei consumatorilor raportat la produsul ori la serviciul oferit.

După cum este deja cunoscut, în vederea beneficierii de protecție împotriva utilizării fără drept, o marcă trebuie să fie înregistrată, adică trebuie să se regăsească în Registrul Național al Mărcilor ținut de Oficiul de Stat pentru Invenții și Mărci (OSIM).

În considerarea faptului că excepția confirmă regula și această regulă cunoaște, în mod firesc, o excepție, și anume: marca notorie – care este protejată, chiar dacă nu este înregistrată. Acest aspect își gasește fundamentul în faptul că titularii care fac investiții substanțiale în promovarea unei mărci merită să se bucure de o protecție specială, apărând astfel necesitatea protejării mărcii notorii chiar în lipsa înregistrării.

Cu toate acestea, chiar și titularii mărcilor notorii au ales să își securizeze cât mai riguros investițiile făcute, înregistrându-și mărcile la OSIM.

Care sunt, astfel, cele mai longevive mărci notorii înregistrate la OSIM?

  1. Marca DUREX, deținută de compania LRC PRODUCTS LIMITED și înregistrată la OSIM la data de 12.06.1974.

Probabil că este puțin neașteptat ca această marcă să se afle în fruntea topului, însă anul acesta se împlinesc 45 de ani de la data înregistrării în România, iar la nivel global compania își anunță prezența pe piață de peste 80 de ani.

  1. Marca COLGATE, deținută de compania americană COLGATE-PALMOLIVE și înregistrată la OSIM la data de 01.10.1986.

Istoria Colgate în lume a început cu peste 200 de ani în urmă, în anul 1896 compania introducând pe piață tuburile speciale pentru pastă de dinți, iar în 1911 inaugurând programe de responsabilitate socială. Anul acesta marca COLGATE împlinește 33 de ani de la data înregistrării la OSIM.

  1. Marca Miofilin, înregistrată în România de compania farmaceutică ZENTIVA SA, la data de 16.01.1995. Produsul a ajuns la vârsta de 24 de ani de la data înregistrării și actualmente este unul dintre cele mai folosite medicamente de către bolnavii de astm.
  2. Marca COCA-COLA, deținută de compania COCA-COLA a fost înregistrată la OSIM la data de 30.06.1995.

Coca Cola este una dintre cele mai cunoscute și poate chiar și cele mai valoroase mărci din lume. Deși a fost înregistrată ca marcă în România abia în anul 1995, compania a început să distribuie băutura carbogazoasă încă din anul 1991. Producția și distribuția acestei băuturi carbogazoase  se realizează prin intermediul celor trei fabrici pe care compania COCA-COLA le deține în țară, și anume la Ploiești, la Timișoara și la Poiana Negrii.

  1. Marca MAYBELLINE, deținută de societatea franceză L’OREAL și înregistrată de OSIM la data de 27.01.1997.

Această marcă este cunoscută ca fiind brandul numărul 1 de machiaj din lume, preluând trenduri de pe podiumurile de modă și redându-le în vița de zi cu zi a femeilor. Marca Maybelline a împlinit anul acesta 22 de ani de la înregistrarea la OSIM și se prezintă ca preocupându-se cu dezvoltarea de formule avansate tehnologic, texturi revoluționare, de ultimă generație  și accesibile tuturor.

Astfel, chiar și titanii de pe piaţa internaţională au optat cu precădere pentru înregistrarea mărcilor în considerarea protecției sporite pe care o dobândesc în urma acestei proceduri  împotriva contrafacerii și imitarii.

Print Friendly, PDF & Email