Marcile cu sonoritate curioasa sau chiar un slogan bine atribuit atrag atentia clientilor spre companii. In ultima vreme companiile locale, fie ele producatorii sau furnizori de servicii au o adevarata inclinatie spre a inregistra marci cu nume sau sloganuri curioase, ceea ce face mult mai atractiva compania si produsele pe care le comercializeaza.

Koyos- numele magazinului online IT&C sau FabricadeSteaguri.ro cu sloganul “Noua ni se falfaie!”, ambele inregistrate de Nomenius, sunt unele dintre marcile care au avut curajul sa atraga atentia si care au avut succes.
“Consumatorii au devenit mai sensibili pe orice segment de piata iar producatorii trebuie sa atraga atentia prin ceva. Un nume curios dar nu agresiv face in ziua de astazi diferenta, ramane in memoria consumatorului, si acest avantaj trebuie protejat prin inregistrarea marcii, ceea ce aduce din start un punct in plus fata de concurenta,” a spus Elena Grecu, avocat si consilier in proprietate intelectuala, coordonator al firmei Nomenius “Noi chiar sfatuim clientii sa aleaga marci inedite si curioase care sa atraga atentia, mai ales in situatia in care compania respectiva nu dispune de un buget foarte mare de marketing, un lucru des intalnit in aceasta perioada,” a continuat Elena Grecu.

In perioada Sarbatorilor Pascale, multi producatori doresc sa isi inregistreze marci cu conotatie religioasa, uneori strans legate de nume de sfinti, insa legea si Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci (OSIM) nu permit orice pentru inregistrare. “Cu toate acestea, noi am avut succes in inregistrarea unor marci mai putin obisnuite, astfel incat companiile care apeleaza la noi sa inregistreze o marca reprezentativa pentru dorintele lor si produsele pe care le comercializeaza,” a continuat avocat Elena Grecu, coordonator al Nomenius.
Cu cat un nume este mai puternic si inedit, cu atat provocarea de ambele parti este mai mare, atat pentru consilierul care depune spre inregistrare marca cat si pentru examinatorul OSIM care verifica marca depusa la inregistrare.
Aceste marci inedite sunt cuvinte sau expresii la limita acceptarii de catre examinatorii OSIM, care trebuie convinsi ca ele reprezinta calitatea sau imaginea unor produse sau servicii care vor iesi pe piata spre comercializare si nu aduc atingere moralitatii consumatorilor.
“Cand avem o marca de acest gen ajungem sa facem cercetari la nivel de consumatori prin chestionare si intrebari despre produse existente in piata si chiar parerea lor despre marca in cauza. Astfel ne dam seama cum vor percepe sau nu consumatorii marca care va fi depusa spre inregistrare. Astfel si clientul nostru stie o prima parere despre numele cu care a venit spre inregistrare,” spune Elena Grecu.
Companiile nu mai sunt atat de reticiente in inregistrarea marcilor, mai ales ca acum multi dintre manageri au inteles importanta lor iar costurile nu sunt atat de mari pe cat credeau. O marca inregistrata pe cale nationala pentru o singura clasa poate ajunge sa fie inregistrata si cu 1,000 lei fara alte costuri suplimentare.

Print Friendly, PDF & Email