TikTok câștigă o prima luptă, însă doar parțial, pentru celebra marcă și logo TikTok

Chunhai Wu, persoana fizică cu adresa de corepondență în Spania, a inițiat o procedura de înregistrare în data de 02.08.2019, pentru marca Uniunii Europene “TikTok” vizând protecție pentru următorul logo și următoarele clase de produse:

Clasa 9 huse pentru telefon, încărcătoare pentru telefoane, echipamente foto-audio video și multimedia, conținut înregistrat, dispozitive GPS, instrumente de măsurare/detectare/monitorizare, aparate, instrumente și cabluri pentru electricitate, aparate pentru cercetare științifică și de laborator;

Clasa 25 articole de îmbrăcăminte, încălțăminte și pentru acoperirea capului.

Deja celebra companie TikTok Information Technologies UK Limited, furnizorul celebrei platforme online care a devenit foarte populară pentru utilizatori, nu a formulat opoziție în timp util, astfel încât, în dată de 03.12.2019, marca mai sus menționată, solicitată de persoană fizică Chunhai Wu a fost înregistrată fără impedimente.  

Care este consecință faptului că TikTok Information Technologies UK Limited nu a formulat opoziție în timp util?

Asta înseamnă că titularul mărcii UE “TikTok”, persoană fizică Chunhai Wu, poate aplică marca de mai sus pe produsele descrise în lista claselor 9 și 25, sau poate licenția acest drept către societățile interesate.

Mai exact, poate aplică pe huse de telefon și articole vestimentare următorul logo:

Mai mult decât atât, marca conferă prerogative de exclusivitate, în sensul în care titularul mărcii este singurul îndreptățit să o folosească, putând interzice terților să o folosească fără acordul acestuia.

La ce acțiune a recurs TikTok Information Technologies UK Limited pentru a înceta această folosire?

Furnizorul celebrei platforme online a introdus o acțiune în anulare împotriva mărcii UE depuse de persoană fizică, invocând mai multe drepturi anterioare, printre care și mărci figurative precum:

Acțiunea în anulare poate fi introdusă oricând în perioada de protecție a mărcii, cu excepția situației în care folosirea ulterioară a fost tolerată pentru o perioada care depășește 5 ani.

Comisia de anulare a EUIPO (Oficiul Uniunii Europene pentru Proprietatea Intelectuală) a admis acțiunea în anulare, însă doar PARȚIAL, pentru următoarele produse:

  • Clasa 9: Echipamente de scufundare; dispozitive audio-vizuale, multimedia și fotografice și pentru tehnologia informației; Conținut înregistrat; Huse pentru telefoane mobile; Suporturi adaptate pentru telefoane mobile; Încărcătoare pentru telefoane mobile;
  • Clasa 25: Articole de acoperit capul; Încălţăminte; Îmbrăcăminte.

Totuși, marca a rămas în continuare valabilă pentru următoarele produse:

Clasa 9: Dispozitive de navigare, ghidare, urmărire, direcționare și realizare a hărților; Aparate de cercetare științifică și de laborator, aparate educaționale și simulatoare; Dispozitive optice, amplificatori și corectori; Aparate, instrumente și cabluri pentru electricitate; Dispozitive științifice și de laborator pentru tratarea cu energie electrică; Dispozitive de siguranță, securitate, protecție și semnalizare; Magneți, magnetizatori și demagnetizatori; Instrumente de măsurare, detectare și monitorizare, indicatoare și controlere.

De ce marca ulterioară a rămas în continuare valabilă pentru acele produse din clasa 9?

De ce Comisia de Anulare a EUIPO a decis respingerea parțială a acțiunii în anulare?Din perspectiva EUIPO, acele produse au o natură, scopuri și metode de utilizare diferite. Acele produse nu se află nici în competiție și nu sunt nici complementare, nefiind indispensabile unul față de celălalt. Mai mult, aceste produse sunt oferite de întreprinderi cu expertiză în domenii complet diferite.

Decizia Comisiei de Anulare EUIPO este definitivă?

Nu. Decizia poate fi apelată la Comisia de Apel a EUIPO într-un termen de 4 luni, urmând a decide definitiv asupra acestui conflict de drepturi. În cazul în care decizia nu este apelată, marca va rămâne definitiv înregistrată, iar titularul acesteia va putea folosi marca, spre ex., pentru dispozitive de tip GPS.