Notorietatea mărcii “Bentley” este răspândită la nivel mondial, toate persoanele asociind în prezent această denumire cu faimosul producător de mașini exclusiviste. Denumirea provine de la numele britanicului Walter Owen Bentley, cel care, în 1919, a pus bazele actualului producător Bentley Motors Limited cumpărat de grupul Volkswagen în 1998.Fiind un nume destul de întâlnit în rândul populației britanice, o altă persoană purtând același nume, Gerald Bentley, a ales în 1962 numele său de familie pentru a identifica propria linie de îmbrăcăminte, înregistrând această marcă în 1982 la UKIPO (Oficiul de Proprietate Intelectuală al Marii Britanii, instituția similară OSIM din UK) doar pentru articole vestimentare, marca fiind deținută în prezent de societatea Bentley 1962 Ltd.Ținând cont de faptul că desfășurau activități diferite și că nu exista suprapunere la nivelul publicului vizat, mărcile au coexistat fără incidente litigioase de-a lungul multor ani. Totuși, renumele producatorului auto a fost într-o continuă creștere și utilizarea acestei denumiri fără consimțământul Bentley Motors nu putea rămâne indiferentă deoarece exista posibilitatea ca publicul să aleagă produsele respective oferite sub marca “Bentley” prin prisma standardului de calitate oferit de Bentley Motors.
Deținătorii mărcilor notorii adeseori extind sfera produselor pentru care a devenit notorie marca profitând astfel de renumele creat și generând caștiguri considerabile și din alte domenii. De exemplu, marii producători de îmbrăcăminte/încălțăminte se orientează și spre lansarea unor alte linii de produse cum ar fi cosmetice, parfumuri, genți, ceasuri, etc.

În cazul de față, Bentley Motors a considerat oportună lansarea unor produse vestimentare care să fie asociate cu imaginea luxului pe care o promovează în cadrul segmentului auto, însă coexistența cu marca identică înregistrată de Bentley 1962 Ltd era un impediment major care ar fi afectat serios eficiența investițiilor prin prisma faptului că Bentley 1962 Ltd, titularul mărcii “Bentley” înregistrate anterior pentru îmbrăcăminte, ar fi profitat în mod indirect de promovarea efectuată de Bentley Motors.
Astfel a luat amploare conflictul dintre Bentley Motors și Bentley 1962 Ltd. Mărcile producatorului de îmbrăcăminte fiind înregistrate în mod corespunzător la nivelul UK, Bentley Motors nu putea solicita interzicerea utilizării mărcii “Bentley” până când nu ar fi obținut anularea înregistrărilor efectuate de către Bentley 1962 Ltd. Aceste înregistrări au o vechime considerabilă, iar termenul prevăzut de lege pentru introducerea unei acțiuni în anulare pentru motivul riscului de confuzie cu o marcă anterioară este de maximum 5 ani din momentul înregistrării mărcii.

Pe cale de consecință, singura posibilitate de a obține interzicerea folosirii mărcilor înregistrate pentru îmbrăcăminte la nivelul UK rămânea depunerea unor acțiuni în decădere din drepturi a societății Bentley 1962 Ltd pentru neutilizarea mărcilor în comerț timp de mai mult de 5 ani. În iulie 2015, Bentley Motors a înaintat acțiuni în decădere împotriva titularului Bentley 1962 Ltd, însă acesta din urmă a furnizat suficiente dovezi care să ateste folosirea efectivă a mărcilor în comerț, astfel încât, deși unele dintre materiale arătau utilizarea mărcilor într-o formă grafică diferită de cea înregistrată efectiv, s-a constatat că nu se impune decăderea din drepturi a societății Bentley 1962 Ltd.
În august 2016, Bentley Motors a formulat apel împotriva hotărârii inițiale susținând că utilizarea într-o formă grafică diferită a unei mărci înregistrate pentru îmbrăcăminte afectează percepția publicului deoarece acesta, în momentul achiziționării unui articol de îmbrăcăminte, se orientează în mare parte în funcție de elementele grafice, chiar dacă elementele verbale ale mărcii sunt menținute. Totuși, argumentele Bentley Motors nu au schimbat hotărârea inițială, astfel încât valabilitatea mărcilor deținute de Bentley 1962 Ltd la nivelul UK a fost menținută.

De precizat este că, în anul 2012, Bentley 1962 Ltd a încercat să își extindă protecția la nivelul tuturor statelor membre UE depunând spre înregistrare marca europeană “BENTLEY 1962”, însă a întâmpinat opoziția Bentley Motors care a invocat 26 de mărci anterioare, înregistrate fie la nivelul întregii UE, fie la nivel regional (în Franța, Germania, Spania, Benelux, Danemarca, etc.). În urma analizării argumentelor celor două părți, Comisia de Opoziții a EUIPO (Oficiul de Proprietate Intelectuala al UE) a concluzionat ca există risc de confuzie între mărcile anterioare deținute de Bentley Motors și cererea depusă de Bentley 1962 Ltd, solicitarea de înregistrare fiind respinsă.

De-a lungul anilor, între cele două părți au existat diverse acuzații de încălcare a drepturilor de proprietate intelectuală, reprezentanții Bentley 1962 Ltd susținând chiar că Bentley Motors a apelat la practici anticoncurențiale pentru a-și asigura succesul, contractând societatea de avocați care reprezenta compania lor în plin litigiu aflat în desfășurare. De asemenea, reprezentanții producătorului de îmbrăcăminte au afirmat că Bentley Motors încalcă în mod deliberat drepturile companiei lor și că încearcă să profite de superioritatea financiară pentru a epuiza prin litigii fondurile de care dispune compania Bentley 1962 Ltd. Pe lângă acest lucru, reprezentanții Bentley 1962 Ltd au declarat că pe parcursul anului 2005 au oferit Bentley Motors posibilitatea de a încheia un contract de licență exclusivă pentru mărcile înregistrate la nivelul UK din anul 1982 de către compania Bentley 1962 Ltd în schimbul sumei de 75.000 lire sterline/an, însă au fost refuzați categoric pe motiv că este o companie necunoscută ale cărei venituri nu justifică suma pretinsă.

Cert este că, în prezent, producătorul auto Bentley Motors deține mărci înregistrate și pentru articole vestimentare, valabile la nivel mondial, în timp ce protecția de care se bucura Bentley 1962 Ltd. se rezuma teritorial strict la Marea Britanie. Pe cale de consecință, mărcile identice “Bentley” coexistă la nivelul Marii Britanii, rămânând ca publicul britanic să manifeste o diligență sporită în momentul achiziționării unui articol de îmbrăcăminte furnizat sub marca “Bentley” pentru a se asigura că originea comercială a produsului respectiv este cea dorită.