Mărcile, mai aproape de Generația Z

- printr-o dispută în care este implicată o cunoscută influenceră -

Reality star-ul Kim Kardashian, protagonista show-ului fenomen de 20 de sezoane “Keeping Up with the Kardashians”, a întâmpinat probleme în procesul de înregistrare a mărcii sub care dorea să își lanseze noul brand.

În urma succesului înregistrat cu linia sa de beauty – “KKW Beauty” și cu linia de lenjerie modelatoare – “SKIMS”, vedeta intenționează să își extindă brand-ul adaugandu-i și o linie de produse de skincare ( îngrijire a pielii). Echipa ei a depus o cerere de înregistrare la USPTO (Oficiul pentru Invenții și Mărci al Statelor Unite) a mărcii “SKKN by Kim” pentru a proteja noile produse și servicii.

Interesul pentru subiect rezida în faptul că “Beauty Concepts LLC“, un salon care oferă servicii de cosmetică, proceduri estetice și spa, a formulat o notificare de încetare a actelor de contrafacere a mărcii, fundamentată pe ideea că denumirile sunt “aproape identice”, iar adăugarea elementelor “by Kim” nu are puterea de diferenția denumirile în ochii publicului relevant, riscul de confuzie (incluzând și riscul de asociere) fiind inevitabil, cu atât mai mult cu cât produsele și serviciile pentru care se dorește protecție sunt identice.

“SKKN+” a fost fondată în anul 2018 și este deținută de o tânără antreprenoare, Cyndie Lunsford. Eforturile constante ale proprietarei de a oferi servicii de calitate clienților sai i-au garantat o creștere organică, devenind un salon de succes, cu o prezență în mediul online deloc neglijabilă, după cum este menționat în notificarea pentru încetarea actelor de contrafacere. Compania a depus o cerere de înregistrare a mărcii SKKN + în luna martie a anului 2022 la USPTO. Tânăra susține că reaua-credință a echipei reality star-ului este evidentă, întrucât aceștia ar fi putut să cunoască despre cerere, întrucât aceasta a fost depusă cu câteva zile înainte de cea a reality star-ului.

Avocații părții citate au susținut că cererea lor de marcă nu încalcă cu nimic drepturile titularei mărcii “SKKN+“, marca nefiind folosită pentru vânzarea de produse similare cu cele oferite de compania vedetei. De asemenea, reaua-credință nu are relevanță în analiza efectuată de către USPTO, dar chiar și așa, nu poate fi vorba despre așa ceva în situația de față, întrucât salonul care își proclamă existența din anul 2018 a introdus abia în anul 2022 o cerere de înregistrare a mărcii, cu doar câteva zile înainte de cererile introduse pentru marca părții citate, aceasta din urmă neavând de unde să cunoască despre activitatea “unui salon local din Brooklyn”. USPTO a respins cererea reclamantei Beauty Concepts LLC, argumentând că denumirea “SKKN” înseamnă “skin” (piele), iar ambele denumiri de marcă reprezintă doar variații ale acestui cuvânt.

Avocații parții citate au încercat să ajungă la un acord de co-existență cu reclamanta, susținând că un salon care operează la nivel local în Brooklyn este greu de confundat cu un brand global de skincare; iar o posibilă confuzie ar putea doar să-i profite reclamantei. Reclamanta nu a fost interesată de această posibilitate.

În momentul de fata, părțile doresc ca diferedul să se rezolve în fața instanțelor, reclamanta nefiind dispusă să încheie un acord de co-existență, iar pârâta nefiind dispusă să renunțe la folosirea mărcii depuse la USPTO, decizia dată de Oficiu cconform căreia marca “SKKN by Kim” nu este similară cu marca “SKKN +” și prin urmare, nu există acte de contrafacere a mărcii, servindu-le în instanță.

Patricia Botezatu
Consultant juridic