Societatea din Elveția Marry Me Group a început demersurile pentru înregistrarea mărcii verbale MARRY ME la nivel european pentru următoarele produse și servicii:

9 Software pentru comunităţi de utilizatori; Software mobil; Aplicaţie software pentru servicii de reţele sociale prin internet.

38 Servicii de chatroom pentru reţele sociale; Transmitere electronică de mesaje; Furnizare de spaţii de chat online pentru transmiterea de mesaje, comentarii şi conţinut multimedia între utilizatori; Transmisia de felicitări electronice online; Furnizarea de chartroom pe internet.

45 Servicii matrimoniale furnizate prin reţele sociale; Servicii pe internet de întâlniri, de găsirea partenerului şi de prezentări personale; Servicii de prezentare personală prin calculator.

În urma examinării de fond, Oficiul European, analizând denumirea depusă spre înregistrare prin raportare la clasele de protecție relevante, a decis să refuze înregistrarea, dată fiind lipsa de distinctivitate și descriptivitatea mărcii. Solicitantul a atacat decizia Oficiului, argumentele sale fiind bazate, în principal, pe următoarele considerente:

1) Marca Merry Me a fost deja înregistrată la nivel național în Germania fără a întâmpina nici un impediment din partea Oficiului, motiv pentru care ar trebui acceptată la înregistrare și pentru teritoriul european;

2) Nu poate fi stabilită o legătură directă între semnul despus spre înregistrare ca marcă și produsele și servicii pentru care a fost solicitată înregistrarea;

3) Semnul depus spre înregistrare ca marcă are capacitatea de a-i permite consumatorului să-l perceapă și în alte moduri, nu doar cu sensul unei platforme care ajută la găsirea unui partener pentru cei care vor să se căsătorească.

Prin intermediul argumentelor ilustrate mai sus ce au fost dezvoltate în cadrul răspunsului depus, solicitantul a încercat să obțină înregistrarea mărcii, însă Oficiul a apreciat în continuare că aceasta trebuie respinsă, aceeași concluzie fiind aplicată și în cazul căii de atac formulate.

În cadrul argumentelor sale, Oficiul a stabilit că în ciuda mențiunilor solicitantului care susține că publicul are posibilitatea de a percepe semnul depus spre înregistrare în mai multe moduri, o marcă poate fi considerată descriptivă dacă cel puțin unul dintre aceste sensuri are caracter descriptiv. Astfel, contrar argumentelor solicitantului, publicul va putea asocia produsele din clasa 9 (software dedicat potrivirii partenerilor), serviciile din clasa 38 (servicii de chat similare platformelor utilizate pentru găsirea partenerilor) și cele din clasa 45 (servicii matrimoniale pentru găsirea partenerului) cu scopul final al acestora, acela de a-l ajuta la găsirea partenerului potrivit pentru căsătorie.

De asemenea, Oficiul a stabilit că este irelevantă înregistrarea anterioară existentă la nivelul Germaniei, dat fiind faptul că fiecare caz se analizează în mod distinct. Mai mult decât atât, limba de procedură a fost germană, iar în prezentul caz trebuie avut în vedere publicul vorbitor de limba engleză, căruia îi va fi mult mai ușor să înțeleagă traducerea mărcii.

Nu în ultimul rând, Oficiul a menționat că marca este exclusiv laudativă, dat fiind faptul că oferă publicului capacitatea să înțeleagă că se referă la stabilirea unor înțelegeri cu scopul de a se căsători. Aceasta indică imediat publicului faptul că toate produsele și serviciile solicitate servesc unui anumit scop stabilit, și anume acela de a găsi pe cineva care dorește să se căsătorească (căsătorește-te cu mine – marry me).

Print Friendly, PDF & Email