Noutatea legislativă din Legea 265/2022 privind Registrul Comerțului întregește cadrul legal și pentru titularii de marcă

Denumirea comercială/ firma este numele sub care un profesionist își exercită activitatea. Această denumire este aleasă odată cu înființarea unei firme la ONRC (Oficiul Național al Registrului Comerțului) și trebuie să îndeplinească anumite condiții de legalitate, disponibilitate și distinctivitate. În practică, aceasta este denumirea sub care veți semna și vă veți identifica în raporturile juridice cu alți profesioniști sau în relațiile cu statul.

Marca este elementul distinctiv al unei întreprinderi, identitatea sa pe piață, fiind de fapt primul element care apare în relația dintre consumator și produs.

Pe scurt, prin denumirea comercială o societate se identifică în relațiile cu alți profesioniști și cu statul, iar prin marcă se identifică în relațiile cu clienții. Pentru clarificare, oferim următorul exemplu: În cazul renumitului retailer Emag, denumirea comercială cu care se identifică în raporturile juridice este Dante International SA, în timp ce marca cunoscută publicului larg este EMAG.

Citește articolul pe website-ul Grecu Partners - Link articol